لینک های داخلی

نقش مهم لینک داخلی در سئو

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

اینترنال لینک ها یا همان لینک های داخلی ، پیوندهایی هستند که صفحات داخلی یک وبسایت را بهم متصل می کنند و یکی از مهمترین جنبه های سئومحتوا محسوب می شوند، بنابراین آشنایی و درک نحوۀ لینکسازی داخی و ساختار اینترنال لینک ها در حرفۀ دیجیتال مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است زیرا می تواند تاثیر زیادی روی سئو وبسایت شما داشته باشد .

امروزه سئو تغییرات زیادی با یک دهه پیش کرده است و به جنبه های بسیاری از جمله شناسایی وبسایت ، نام تجاری و درک علاقه مندی ها و انتظارات مخاطبین مربوط می شود ، در حال حاضر رتبه بندی در فهرست موتورهای جستجو بر اساس تمام فعالیت های آنلاین شما از وبلاگ نویسی گرفته تا پست های شبکه های اجتماعی صورت می گیرد ، با این وجود دلیل اینکه سئو هنوز به عنوان یک هنر شناخته می شود اینست که کوچکترین تکنیک ها و روش ها در سئو می توانند تفاوت های بزرگی ایجاد کنند و به نوعی بهره برداری از فرصت های پنهان و مخفی است.

به عنوان مثال در این مقاله در مورد اینترنال لینک یا همان لینک داخلی صحبت می کنیم ، اگر شما جزو کسانی هستید که همیشه می خواهید وبلاگ یا وبسایت خود را در رتبه های بالا ببینید پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و نکات و توصیه های آن را در رابطه با لینک های اینترنال جدی بگیرید.

 

اینترنال لینک یا لینک داخلی

اینترنال لینک یا لینک داخلی چیست ؟

لینک های داخلی شامل پیوندهای درونی وبسایت شماست که یک URL از وبسایت را به سمت URL دیگری هدایت می کند. یک لینک داخلی مانند رابطی است که یک قسمت محتوا را به قسمتی دیگر در یک حوزه متصل می کند.

هدف لینک داخلی اینست که کاربر را به طور مستقیم به مطالب مرتبط دیگر از وبسایت هدایت کند. اینترنال لینک ها به موتورهای جستجو می گویند که چه بخش هایی از سایت برای شما مهم است ، در ادامه تعدادی از مزایای وجود لینک های داخلی در یک سایت را بیان کرده ایم :

  • – اینترنال لینک ها می توانند میزان بازدید صفحات را تقویت کنند و باعث رشد آن شوند ، اگر محتوای شما دارای لینک هایی که مورد علاقۀ مخاطبان و کاربران سایت است باشد و آنها را به سمت مقاله های دیگر از سایت هدایت کند می تواند باعث بالا رفتن رتبۀ سایت شما شود.
  • – لینک های داخلی جایگاه سایت شما را در فهرست جستجوی گوگل بهبود می بخشد ، گوگل برای رتبه بندی و اندازه گیری اهمیت صفحات وبسایت یک سری معیارهایی را در نظر می گیرد که بک لینک ها و اینترنال لینک ها مهمترین این معیار ها هستند .
  • – اینترنال لینک ها زمان حضور کاربران در وبسایت را بهبود می بخشند و بانس ریت را کاهش می دهند که در رتبۀ الکسا بسیار حتئز اهمیت است .

برای بهینه سازی لینک های داخلی باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید :

 

اینترنال لینک یا لینک های داخلی

 

1- یک ساختار منطقی برای لینک داخلی داشته باشد

برای داشتن یک شبکه از لینک های داخلی موثر و عمیق به یک ساختار منطقی نیاز دارید ، اینکار را با ساماندهی دسته ها و زیرمجموعه های وبسایت شروع کنید . صفحاتی که از نظر محتوا مرتبط به هم هستند سایت شما را قابل ردیابی میسازند به یکدیگر پیوند دهید ، اینکار باعث میشود موتورهای جستجو این صفحات را بر اساس کلمات کلیدی دسته بندی کنند و ترتیب آنها را متوجه شوند و سایت شما راحت تر قابل ردیابی می شود . این امر بسیار مورد پسند موتورهای جستجو است که کاربران اطلاعات مورد نیازشان از وبسایت شما را به راحتی پیدا کنند .

نکته اینکه برای اینکار باید تعداد صفحات وبسایت شما زیاد باشد در غیر اینصورت نمیتوانید یک ساختار اینترنال لینک موثر داشته باشید به همین دلیل استراتژی بازاریابی محتوایی ساختار لینک داخلی را به عنوان یکی از پایه های اصلی در نظر میگیرد.

2- یافتن و اصلاح کردن صفحه های بی ارزش ( Orphan Pages )

صفحه های ارفان یا یتیم یا بی ارزش ، به صفحاتی از وبسایت میگویند که به هیچ صفحۀ دیگری متصل نیستند و هیچ لینکی ندارند ، همانطور که از اسمشان مشخص است این صفحات توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند زیرا رباط های گوگل برای خزیدن و کروال کردن در وبسایت صفح ها را اولویت بندی می کنند . اینگونه صفح ها ممکن است به رتبۀ سایت شما آسیبی نرساند اما قطعاً هدف از ایجاد آنها بدست آوردن یک مزیت بوده است ، از اینترنال لینک ها برای ارزشمند کردن این صفحات استفاده کنید ، اینکار باعث بهبود توزیع اینترنال لینک ها می شود و همچنین تجربۀ کاربری بهتری به همراه خواهد داشت .

خوشبختانه برای پیدا کردن این صفحات ابزارهای زیادی مانند Screaming Frog SEO Spider وجود دارند تا بتوانید آنها را پیدا کرده و لینک های داخلی را به محتوای آنها اضافه کنید.

3- لینک مستقیم به صفحات از صفحۀ اصلی سایت

در هر وبسایتی ، صفحۀ اصلی یا هوم پیج از ارزش و رتبۀ بالایی برخوردار است و بالاترین مرجع آن وبسایت میباشد، هر صفحه ای که کاربر بتواند مستقیما از هوم پیج به سمت آن هدایت شود این اعتماد را به موتورهای جستجو میدهد که از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است ، لینک های عمیق از سمت صفحۀ اصلی باعث بهبود تجربۀ کاربری یا UX وبسایت میشوند و کاربران میتوانند به راحتی به آن بخش هایی از سایت که مورد نظرشان است دسترسی داشته باشند

لینک داخلی

4- استفاده از انکر تکست های ابتکاری و جذاب ( Anchor Text )

انکر تکست به متن و واژه ای گفته می شود که قابل کلیک کردن باشد و به صفحه ای که شما را هدایت میکند مرتبط باشد ، انکرتکست ها از ارزش سئوی بالایی برخوردارند و این همان دلیلی است که باید از کلمات کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده کنید. برای استفاده بهتر از این ابزار مهم به نکات زیر توجه کنید :

  • – شامل کلمات جذابی باشد که دقیقا توصیف کنندۀ صفحۀ هدف باشد
  • – در محتوای صفحه طبیعی به نظر برسد طوری که انگار بخشی از متن است
  • – از کلمات کلیدی متنوعی به عنوان انکرتکست استفاده کنید اما باید مرتبط با صفحۀ هدف باشد
  • – از یک عبارت بیش از حد استفاده نکنید ممکن است باعث شود توسط گوگل جریمه شوید

5- از قدرت وبلاگ نویسی استفاده کنید

هیچ منبعی بهتر از وبلاگ برای لینکسازی در وبسایت وجود ندارد ، به خصوص اگر قدرت بالایی در وبلاگ نویسی داشته باشید . بهترین کار اینست که وبلاگ را به روز کنید و مطالب جدیدی به آن اضلفه کنید ، موتورهای جستجو عاشق مطالب تازه و جدید هستند و یک کار بسیار هوشمندانه اینست که مطالب جدید را به مطالب قدیمی پیوند دهید و لینک های داخلی جدید بسازید . اینکار نه تنها رتبه و ارزش صفحات قدیمی را بهبود میبخشد بلکه به صفحات جدید نیز ارزش میدهد.

6- به تولید محتوای جدید ادامه دهید

همانطور که در بالا گفتیم ، موتورهای جستجو عاشق مطالب جدید هستند ، برای استفاده از تمام قدرت اینترنال لینک ها باید به طور منظم به تولید محتوای جدید ادامه دهید ، و صفح های وبسایت را آپدیت کنید تا ساختار اینترنال لینک ها قوی تر و با ثبات شوند. تولید و انتشار محتوای تازه به صورت منظم فرصتی را برای ایجاد بیشتر لینک های داخلی فراهم می کند .

نتیجه گیری

ممکن است برای شما عجیب باشد اما بدون بهبود و اصلاح ساختار لینک داخلی شما قادر به رسیدن به رتبه های مطلوب در یک بازه زمانی مناسب نخواهید بود . امیدوارم این مقاله به درک بهتر شما از اهمیت لینک های داخلی کمک کرده باشد و به توصیه های گفته شده عمل مرده باشید.

اگر وبسایتی با هزاران صفحه دارید ، لینکسازی داخلی ممکن است بسیار دشوار به نظر برسد اما می تواند یک پیروزی و برد سریع باشد و ارزش تلاش را خواهد داشت

 

تهیه و تنظیم : نوید مظاهری – رسانه بازاریابی دیجیتال ایران

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *