بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست ؟

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

به گفتۀ ویکیپدیا ، بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که شامل تولید و انتشار و به اشتراک گذاری یک محتوا به منظور دستیابی به مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان فعلی می باشد. این اطلاعات می توانند در انواع مختلفی مانند اخبار ، ویدئوکلیپ ها، مقالات ، کتاب های الکترونیکی ، عکس ها ، مطالعات موردی و … ارائه گردند.

بازاریابی محتوا چیست
بازاریابی محتوا

اگر شما مطالب جدید و ارزشمند و دارای سبک خاص خودتان تولید کنید و در اختیار مخاطبان هدف بگذارید باعث ایجاد حس ارزشمند بودن در آنها می شوید و قطعا در طول زمان سود بیشتری بدست خواهید آورد. با این حال اگر محتوای شما برای مخاطبانتان حاوی مطالب بی ارزش و تکراری باشد ، نه تنها توسط الگوریتم های پیچیدۀ موتورهای جستجو حذف می شوید بلکه حجم زیادی از مخاطبانتان را نیز از دست می دهید و به راحتی آنها را به سمت رقبایتان میفرستید.

هدف از بازاریابی محتوا ، جذب و سپس درگیر کردن مخاطب است، ارائۀ محتوای ارزشمند به آنها مانند یک ایده،برخی اطلاعات مفید و یا توصیه های مهم و کاربردی، باعث ایجاد رابطه با آنها و تبدیل شدن مشتریان بالقوه به بالفعل خواهد شد.

بازارایابی محتوا یک پدیدۀ جدید نیست و سال ها از آن برای جذب مخاطب و ایجاد درآمد بیشتر استفاده شده است اما تنها در صورتی موثر خواهد بود که برای مخاطبین ارزش افزوده ایجاد کند. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی محتوا، مقالۀ ” محتوا کلید اصلی دیجیتال مارکتینگ ” را از دست ندهید.

 

تهیه و تنظیم : نوید مظاهری – رسانه بازاریابی دیجیتال ایران

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn