بازاریابی شبکه های اجتماعی

تصویرسازی برند با استفاده از شبکه های اجتماعی

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

اعتماد سازی برای مشتریان و مخاطبانِ هدف، کار چندان ساده ای نیست و به سرمایه گذاری های زیادی نیاز دارد، اما شبکه های اجتماعی با امکانات و منابعی که در اختیار شما قرار می دهند این امکان را فراهم می آورند تا با حداقل هزینه ها و به صورت کنترل شده و قابل سنجش به تصویرسازی برند در ذهن مخاطبان هدف و جلب اعتماد آنها برای تبدیل شدن به مشتریان بالقوه و وفادار بپردازید، شما می توانید به راحتی با آنها ارتباط برقرارکرده و یک پیوند با کاربران نهایی ایجاد کنید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

در حال حاضر شبکه های اجتماعی، بسیار فراگیر شده اند و روز به روز گسترده تر می شوند، بنابراین بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند بهترین استراتژی در جهت برند سازی و تصویر برند باشد . برای تداوم حضور در شبکه های اجتماعی دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

مشتریان جدید

استفاده از هشتگ ها و کلمات کلیدی باعث می شود کسب و کارها به راحتی توسط علاقه مندان و مخاطبان هدف که میتوانند به مشتریان بالقوه تبدیل شوند شناخته شوند

مقرون به صرفه

در حالت کلی یک شرکت هزینه زیادی برای تبلیغ کسب و کار خود می پردازد، که این هزینه با استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار کاهش خواهد یافت و شما مجبور نیستید بودجۀ زیادی برای حضور در این رقابت در نظر بگیرید و حتی یک کسب و کار کوچک هم می تواند از این مزیت بهره مند شود، تنها چیزی که احتیاج دارید یک برنامه و استراتژی مخصوص شبکه های اجتماعی است.

ساخت یک شبکه اجتماعی قدرتمند، به گسترش فعالیت های شما کمک می کند و کاربران می توانند به راحتی اطلاعات لازم را دربارۀ برند ، محصولات ، خدمات و سرویس های شما بدست آورند و این موضوع کسب و کار شما را در نتایج جستجو بالا خواهد برد.

روش های تصویرسازی برند با استفاده از شبکه های اجتماعی

برای تصویرسازی برند در شبکه های اجتماعی راه ها و روش های متعددی وجود دارد که به مهمترین این تکنیک های اشاره می کنیم :

برنامه ریزی هوشمندانه استراتژی ها

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

زمانی که در حال برنامه ریزی برای ترویج برند خود هستید به این سوال در ذهن خود توجه کنید که چه توجیهی برای استفاده از برند شما در میان سایر رقبا وجود دارد ، باید برای مخاطبان و مشتریان ارزش افزوده ای در نظر بگیرید که آنها را به سمت برند شما وسوسه کند . شبکه های اجتماعی می توانند راهی باشند که مخاطبان دریابند شما چه خدمات و چه منفعتی را برایشان درنظر گرفته اید، اگر صرفا به ساخت صفحه اکتفا کنید و برنامه ای مشخص برای مطالب و محتوا نداشته باشید هیچکس جذب شما نمی شود . سعی کنید مطالب جدید و مورد نیاز مخاطبان ارائه کنید .

از لینکدین غافل نباشید

لینکدین

 

برای افزایش ارزش کسب و کار خود حتما یک صفحه لینکدین داشته باشید . کسانی که از شما درخواست خدمات و سرویس می کنند حتما به صفحه لینکدین شما سر می زنند و این یک راه آسان برای شماست تا مشتریان خود را شناسایی کرده و اعتماد سازی کنید 

 

محتوای مبتنی بر اطلاعات

بازاریابی محتوا

 

برای اینکه در شبکه های اجتماعی بتوانید بر رقبا غلبه کرده و تصویر پررنگی از برند در ذهن مخاطب ایجاد کنید سعی داشته باشید محتوای تولیدی شما اطلاعات مفیدی را به مخاطب انتقال دهد، اینکار شما را اصیل و خاص نشان می دهد و باعث افزایش تعداد دنبال کنندگان شما می شود . سعی کنید از محتوای تصویری استفاده کنید زیرا بیشتر در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند اگر از تصاویر گرافیکی استفاده کنید انتظار نتایج بهتری را می توانید داشته باشد.

لوگوی چشمگیر

داشتن یک لوگوی جذاب می تواند مشتریان بیشتری برای شما جذب کند تا از خدمات شما استفاده کنند ، شما باید بسته به نیاز کسب و کارتان از یک لوگوی ویژه استفاده کنید .

تعاملات مستقیم ، کلید موفقیت

ارتباط مستقیم شما با مشتریان می تواند حضور شما در بازار آنلاین را تقویت کند، جدا از ارائۀ محتوا و مطالب ، تعاملات با مخاطبان را نباید تادیده بگیرید ، این ارتباط می تواند  مشتریان را به شما برگرداند و آنها را متقاعد کند از سرویس های شما استفاده کنند.

به مشتریان وفادار هدیه بدهید

 

مشتریان وفادار در شبکه های اجتماعی

 

مشتریانی که به صورت منظم از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند را شناسایی کنید، شما باید شرایط خاصی را برای آنها درنظر بگیرید تا احساس کنند خاص هستند و برای شما اهمیت دارند ، این می تواند کمک کند که مشتریان به شما وفادار باقی بمانند.

نتیجه

با استفاده از تکنیک هایی که بیان کردیم می توانید به تبلیغ و ترفیع برند خود در شبکه های اجتماعی بپردازید و نه تنها تصویرسازی برند خود را انجام دهید بلکه یک سطح اعتماد نسبت به برند خود میان کاربران ایجاد خواهید کرد البته معمولا شرکت ها در این مسیر دچار اشتباهاتی می شوند که می توانید در مقالۀ ” مهمترین اشتباه کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی ” بیشتر راجب آن بخوانید.

 

تهیه و تنظیم : نوید مظاهری – رسانه بازاریابی دیجیتال ایران

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *