ویدئو مارکتینگ

بهترین تکنیک های ویدئو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

امروزه ویدئو و کلیپ های ویدئویی به عنوان ستون فقرات فعالیت های آنلاین تبدیل شده اند و در سرار دنیا پخش می شوند . برای مارکتر ها ، بازاریابی ویدئویی یا همان ویدئو مارکتینگ می تواند راه سریعی برای دستیابی به مشتریان باشد.

استفاده از محتوای مناسب در ویدئوها باعث افزایش ارتباط و تعامل با مشتریان شده و در نهایت به گسترش ظرفیت تجارت منجر می شود؛ در این مقاله جزئیات بسیار مفیدی در ارتباط با ویدئو مارکتینگ و تکنیک های آن به شما خواهیم گفت .

اگر تصاویر و عکس ها هزاران کلمه با شما صحبت کنند، ویدئو می تواند میلیون ها حرف نا گفته را به شما منتقل کند، به خصوص اگر یک تیم مارکتینگ حرفه ای آنها را طراحی کرده باشد . در حال حاضر 5 میلیارد ویدئو در یوتیوب ، 100 میلیون ساعت ویدئو در فیسبوک ، 10 میلیارد ساعت ویدئو در اسنپ چت وجود دارند و قدرت ویدئو هر لحظه در حال افزایش است .

 

ویدئو مارکتینگ

 

اگر شما یک دیجیتال مارکتر مدرن و به روز هستید باید ویدئو را به عنوان یک ابزار جدی در پروژه هایتان در نظر بگیرید ، ویدئو مارکتینگ می تواند با روش ها و راه های مختلفی برای رشد ایده های شما و ترویج محصولات و خدمات به کار گرفته شوند. در ادامه مهمترین تکنیک های ویدئو مارکتینگ را که هر بازاریاب دیجیتالی باید بداند و از آنها استفاده کند توضیح خواهیم داد.

هرچه زمان ویدئو کوتاهتر باشد ، موثر تر است

ویدئوها می توانند به سرعت توجه ها را به خود جلب کنند، اما چقدر میتوانند این توجه را حفظ کنند ؟ مشخص شده که ویدئوهای کوتاهتر در رسیدن به هدف موفق تر از همتای طولانی تر خود هستند و اگر صادق باشیم باید قبول کنیم که بسیاری از ما حتی ویدئو های طولانی در آپارات یا اینستاگرام را تا انتها نگاه نمی کنیم ، بنابراین از نظر بازاریابی و ویدئو مارکتینگ هرچه زمان ویدئو ها کمتر باشد نرخ موفقیت آنها بیشتر خواهد شد و دقیقا به همین علت است که یوتیوب تبلیغات ویدئویی را در محدودیت های زمانی خاص ارائه می کند:

  • – تبلیغات ویدئویی با قابلیت اسکیپ ( رد کردن ) – 5 ثانیه ای
  • – تبلیغات ویدئویی بدون اسکیپ – 15 تا 20 ثانیه ای

بر اساس گزارش شرکت Vidyard ، حداقل 75 درصد از ویدئوهای منتشر شده در سال 2018 کمتر از 1 دقیقه بوده اند . همچنین به گزارش Marketing Land ، حدود 65 درصد از کاربران گفته اند تبلیغات بیشتر از 15 ثانیه را نگاه نمی کنند ؛ این آمار نشان می دهد که در ویدئو مارکتینگ هرچه زمان ویدئو کوتاهتر باشد میزان بازدید از آن بیشتر می شود و در نتیجه موفقیت بیشتری نیز خواهد داشت.

ویدئو های کوتاه به راحتی دیده می شوند و تصمیم گیری برای مخاطبان را ساده تر می کنند و به آسانی به اشتراک گذاشته می شوند . پس تلاش کنید در ویدئو مارکتینگ علاوه بر محتوای مناسب به مدت زمان ویدئو نیز توجه کنید .

ویدئو های زنده و Live قدرت بیشتری دارند

امروزه برنامه هایی مانند Facebook live ، You tube Live ، اینستگرام و سایر ابزارهای پخش زنده ، هر کسی را در هر جای جهان به یک برنامه ساز تبدیل کرده اند . فقط کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشید تا با یک گوشی هوشمند فعالیت های هر لحظۀ خود را در سراسر جهان نمایش دهید .

ویدئوهای زنده برای مارکتر ها مانند معدن طلا هستند که می توانند از آنها برای برندسازی و هویت برند استفاده کنند . این ابزار اگر به درستی و با یک استراتژی مناسب استفاده شود به هر تجارتی کمک خواهد کرد به بازار در فضای آنلاین مسلط شود . ویدئو های زنده می توانند برای پخش کنفرانس ها، وبینار ها و سایر رویدادهایی که شرکت میزبان آن است مورد استفاده قرار گیرد.

 

بازاریابی ویدئویی

 

مطالعات joint روی تاثیر ویدئوهای پخش زنده نشان داد که 80 درصد کاربران ترجیح می دهند در ارتباط با یک برند، ویدئوهای زنده را مشاهده کنند تا اینکه یک پستی از آنها بخوانند.

ویدئو های 360 درجه در ویدئو مارکتینگ

برای درک بهتر از ویدئوهای 360 درجه بهتر است اینطور بیان کنیم که اگر ویدئوهای معمولی مانند آهنربا کشش داشته باشند و مخاطب را جذب کنند ؛ ویدئوهای 360 درجه صد پله جلوتر هستند و به کاربران امکان می دهند همه چیز را خودشان تجربه کنند .

این نوع از ویدئو ها به بینندگان کمک می کنند که دیدی از تمام زوایا و جهت ها به ویدئو داشته باشند و بسیار شبیه به واقعیت مجازی و حضور در فروشگاه است . تیم دیجیتال مارکتینگ یک شرکت ایرلاین هنگ کنگی که از این روش در ویدئو مارکتینگ استفاده کرده است بیان کرد ویدئو های تبلیغاتی 360 درجۀ این شرکت 35 بار بیشتر از ویدئو های معمولی توسط کاربران دیده شده اند.

این نوع از ویدئو مارکتینگ به همراه بازاریابی واقعیت مجازی توسط غول های بازاریابی دنیا به عنوان next big things معرفی شده اند.

در رابطه با بازاریابی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در مقالۀ ” بازاریابی واقعیت مجازی،فرصت بزرگ بعدی در تجارت ” بیشتر بخوانید.

ویدئو های تعاملی یا Interactive videos در ویدئو مارکتینگ

تعامل های رایجی که کاربران در ویدئو ها می توانند داشته باشند شامل : لایک کردن ، کامنت گذاشتن ، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است . ویدئوهای تعاملی سطح تعامل با کاربران را بر اساس تصمیمات آنها تعیین می کنند و این کاربران هستند که تعیین می کنند ویدئو چطور پیش برود .

یک مثال خوب و قوی برای درک بهتر از Interactive Videos در ویدئو مارکتینگ ، فیلم تبلیغاتی شرکت دلویت با عنوان Will you Fit into Deloitte است در آن پیشروی ویدئو و اتفاقات موجود در آن بر اساس تصمیماتی که بیننده می گیرد رقم میخورد و پایان ویدئو کاملا به تصمیم کاربران بستگس دارد . پیشنهاد میکنم حتما این ویدئو را در این لینک مشاهده کنید http://www.raptmedia.com/customers/deloitte/ 

 

ویدئو مارکتینگ

ویدئو های توضیحی یا  Explainer videos  در ویدئو مارکتینگ

همانطور که قبلا هم گفتیم ، ویدئو در توضیح هر چیزی بسیار موثرتر از تصویر و متن است ، ویدئوهای توضیح دهنده به شما کمک می کنند تا پیام محصولات و سرویس های خود را برای تصمیم گیری بهتر مخاطبان در اختیار آنان قرار دهید . همچنین این نوع از ویدئو مارکتینگ تاثیر اولیۀ ماندگاری برای مخاطب ایجاد خواهد کرد . ویدئو های اکسپلینر یا توضیح دهنده ، معمولا با استفاده از انیمیشن و موشن گرافیک ها ساخته می شوند که باعث منحصر به فرد شدنشان می شود . 

مثالی از این ویدئوها را می توانید در ویدئویی با عنوان What is API از شرکت MuleSoft مشاهده کنید ، در این ویدئو خواهید دید که این شرکت چطور موضوع پیچیده ای مثل API را با استفاده از ویدئوهای توضیحی در ساده ترین حالت ممکن توضیح داده است.

 

حرف آخر

ویدئو مارکتینگ ، آیندۀ دیجیتال مارکتینگ نیست بلکه همین زمان حال است و در حال حاضر بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند ، همین الان که این مقاله را می خوانید میلیون ها ویدئو در حال آپلود شدن روی یوتیوب هستند ، فیسبوک، اینستگرام، اسنپ چت و … بی نهایت ویدئوی زنده پخش می کنند . 

پس با توجه به این مسئله ، تمام دیجیتال مارکتر ها باید ویدئو مارکتینگ را به زرادخانۀ خود به عنوان یک ابزار مفید و موثر در جهت رسیدن به اهداف اضافه کنند . 

 

تهیه و تنظیم : نوید مظاهری – رسانه بازاریابی دیجیتال ایران

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn

2 دیدگاه در “بهترین تکنیک های ویدئو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *