بازاریابی محتوا

محتوا، کلید اصلی دیجیتال مارکتینگ

[تعداد: 5    میانگین: 5/5]

بر اساس تحقیقات آکادمی هاب اسپات ، 47 درصد از خریداران، قبل از ارتباط  مستقیم با یک شرکت، درگیر 3 تا 5 مورد از محتوای آن شرکت شده اند، این یعنی اینکه محتوا، کلیدی برای تمام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است. با داشتن یک رویکرد روشن برای تمام جنبه های تولید محتوا، کسب و کار شما در موقعیت بسیار قوی تری قرار خواهد گرفت، که به مشارکت بیشتر و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل منجر خواهد شد.

یک محتوا می تواند با توجه به دیدگاه های شما برای تمام مراحل خرید یک مشتری مورد استفاده قرار گیرد ، این مراحال عبارتند از:

1- مرحله آگاهی : زمانی که خریدار مشخص می کند مشکلی دارد که به حل آن نیاز دارد.

2- مرحله بررسی : زمانی که خریدار تحقیقات را برای حل مشکلی که با آن مواجه است شروع می کند.

3- مرحله تصمیم گیری : زمانی که خریدار راه حل مناسب را برای آن مشکل انتخاب می کند.

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که شما باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید تا خریداران را در هر مرحله از فرآیند خرید درگیر کنید .

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

کلیدواژه ها

یکی از ابزار بسیار مهم تولید محتوا بلاگ ها هستند ، نقاط ضعف مخاطبان هدف را بشناسید و سپس تحقیقات کلیدی را برای شناسایی اینکه آنها در محیط آنلاین به دنبال چه چیزی هستند انجام دهید . کلید موفقیت، تولید محتوایی است که پیرامون جستجوی مخاطبان هدف در اینترنت تولید شود.

برای مثال ما یک بلاگ در بارۀ بازاریابی دیجیتال ایجاد کردیم زیرا شناسایی کرده بودیم که مخاطبان هدف ما اغلب در جستجوی محتوایی هستند که در این مورد آنها را کمک کند و راه حل هایی در اختیارشان بگذارد. پس در مورد چالش های پیش روی بازار هدفِ خود فکر کنید و موضوعاتی را در وبسایت اضافه کنید که بر اساس آنچه توسط مخاطبان هدف در اینترنت جستجو می شود باشند. محتوایی تولید کنید که مخاطبانتان به خاطر آن شما را به یاد داشته باشند .

محتوای گیت دار یا Gated Content

اول باید توضیح دهیم منظور از محتوای گیت دار چیست ؟ محتوای گیت دار شامل مقالات، فیلم ها ، عکس ها و هر محتوایی که قبل از آنکه مخاطب به آن دسترسی پیدا کند مستلزم  پر کردن یک فرم یا پاسخ به سوالاتی مانند آدرس ایمیل باشد . محتوای گیت شدۀ خوب نیازمند مراحل زیر است:

1- تولید محتوا را بر روی مخاطبان خاصی که می خواهید آنها را بدست آورید و تبدیل به مشتری بالفعل کنید متمرکز سازید

2- محتوا را جذاب و زیبا طراحی کنید ، یک محتوای گیت دار باید طراحی خوب و ظاهری جذاب داشته باشد

3- هرچه که انتخاب می کنید مطمئن شوید برای مخاطبان شما مفید است، به سوالات پاسخ دهید و حوزه تخصص خود را مشخص کنید.

ویدئوها

اگر یک عکس هزار کلمه حرف داشته باشد ، یک ویدئو هزار برابر آن حرف خواهد داشت . ویدئو تا به حال موثرترین محتوایی بوده که یک کسب و کار یا برند می تواند از آن بهره ببرد . ویدئو مارکتینگ  را می توان در تمام مراحل فرآیند خرید استفاده کرد به عنوان مثال در مرحلۀ آگاهی از برند، ویدئوهای شبکه های اجتماعی می تواند راه خوبی برای جلب توجه باشد. به یاد داشته باشید که مخاطبانتان چه کسانی هستد و ویدئوهای خود را برای آنها به یاد ماندنی کنید.

محتوا
محتوا

لینک سازی

محتوا نباید تنها به وب سایت شما ختم شود ، یک فعالیت بازاریابی هدفمند می تواند به آگاهی از کسب و کار شما در میان مشتریان هدف کمک بسیاری کند. اینجاست که روابط عمومی، یک بخش کلیدی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما می شود. توانایی ایجاد لینک در نشریات آنلاین و وب سایت های مرتبط با حوزۀ فعالیت شرکت شما ، به بالا بردن میزان دیده شدن شما کمک خواهد کرد.

حرف آخر

محتوای خوب باید در قلب هر استراتژی بازاریابی باشد ، تمام عناصر را به دقت در نظر بگیرید ، از جمله کسانی که مخاطب هدف شما هستند و مطالبی که برای آنها حائز اهمیت است سپس تصمیم بگیرید چه محتوایی باید تولید کنید.

 

تهیه و تنظیم : نوید مظاهری – رسانه بازاریابی دیجیتال ایران

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn