digital marketing trends

مهمترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال جدید

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

همراه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، دنیای دیجیتال مارکتینگ هم هر ساله تکامل پیدا می کند ، در نتیجه بازاریاب های دیجیتال و مارکترها باید همیشه از این تغییرات مطلع باشند و بتوانند با تکنولوژی های نوظهور سازگار شوند . اینکار به آنها کمک می کند تا یک مزیت رقابتی کسب کنند و قادر به توسعه روش های جدید برای رشد کسب و کار ، ایجاد انگیزه و بهبود روابط با مشتریان فعلی خود باشند.

در این مقاله مهمترین ترند های پیش روی دیجیتال مارکتینگ در آینده را فهرست کرده ایم و توضیحاتی درباره هرکدام بیان کردیم تا شما بتوانید از آنها برای بهبود استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید و به نتایج مطلوبی برسید.

1- جستجوی صوتی

ویس سرچ یا همان جستجوی صوتی بدون شک در حال افزایش محبوبیت در دنیای دیجیتال است و تا سال 2020 حدود 50 درصد از تمام جستجو ها و کلیدواژه ها بر اساس صوت خواهند بود . در حال حضر جستجو های صوتی از طریق اسپیکرهای هوشمند مانند الکسا ، اپل هوم پاد ، مایکروسافت کورتانا اجرا می شوند که به سوالات کاربران پاسخ می دهند و همچنین نرم افزارهای هوشمندی  روی سیستم عامل گوشی ها  مانند سیری و گوگل اسیست نصب می شوند که کاربران می توانند با آنها صحبت کنند و از طریق صوت به نیازهایشان پاسخ دهند .

 

 

voice chat

 

 

برندهای معتبر در حال تمرکز بر روی ارائۀ خدمات بیشتر و معرفی برند خود از طریق دستگاهای صوتی هستند زیرا آنها بسیار مقرون به صرفه بوده و ظرفیت های بیشتری برای ارائه محتوا فراهم میکنند و بازدیدکنندگان بیشتری از ویس سرچ برای تعامل با این برندها استفاده میکنند .

کسب و کارها باید روی بهینه سازی جستجوی صوتی تمرکز بیشتری داشته باشند و مارکترها باید از این فرصت برای تحول بیشتر و هدفمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند تا بتوانند نرخ کلیک بالاتری بدست آورند.

2- چت های هوشمند

استفاده از چتبات ها یا ربات های چت ، در چندسال اخیر در حال افزایش بوده و هنوز هم این رشد ادامه دارد . بر اساس تحقیقات  Grand View Research  حدود 45 درصد از کاربران ترجیح می دهند از چتبات به عنوان ابزار اصلی ارتباط در خدمات مشتریان استفاده کنند .

چتبات ها نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری بازی می کنند و به مارکترها اجازه می دهند تا تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشند.

 

 

chatbot

 

 

یک روش رو به رشد دیگر استفاده از واتساپ تجاری است که با توجه به گزارشات  Statista به یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان در سراسر جهان تبدیل شده است و دیگر محدود به مصارف شخصی نیست و کسب و کارهای بسیاری از این اپلیکیشن برای فعالیت های تجاری خود استفاده می کنند. 

انتظار می رود ترافیک پیام ها در سال 2019 به دو برابر افزایش پیدا کند و از 31 میلیارد پیام در سال 2014 به بیش از 100 میلیارد در سال 2019 برسد.

3- لحظه های طلایی

همانطور که روز به روز کاربران بیشتری به جمع استفاده کنندگان از خدمات آنلاین با گوشی های هوشمند خود می پیوندند ، مارکترها و بازاریابان نیز می توانند با استفاده از لحظه های کوچک طلایی که ایجاد میشود به جلب توجه کاربران به سمت خدمات و محصولات خود بپردازند و روی تصمیم گیری های فوری مخاطبان تاثیرگذار باشند .

به عنوان مثال زمانی که کاربری محصولی را جستجو می کند در ادامه به دنبال یک فروشگاه نزدیک به خود می گردد که بتواند آن محصول را خریداری کند ، مارکترها می توانند از این نوع لحظه های کوچک برای ایجاد محتوا و تبلیغات هدفمند استفاده کنند .

مارکترها برای موفقیت در استفاده از میکرو مومنتز ها باید اساس و پایۀ هریک را درک کنند . مثلا در لحظه ای که کاربر قصد جستجو کردن برای نزدیکترین محل فروش کالای مورد نظرش را دارد ، از عباراتی مانند نزدیکترین یا near me  در جستجو استفاده می کند و این همان نکته ای است که با توجه به آن فروشگاه ها و شرکت ها باید لوکیشن خود را در وبسایت و برنامه ها بهینه سازی کنند و از این طریق در زمان مناسب به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند .

4- واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تبلبغات واقعیت افزوده یکی از برنامه های اصلی مارکترها می باشد که در حال حاضر انجام می شود و راهی است برای ترکیب دنیای مجازی و غیر واقعی با دنیای واقعی و ملموس ، چیزی که پیشنهاد را با واقعیت ادغام می کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به بازاریابی و تبلیغات واقعیت مجازی داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقالۀ بازاریابی واقعیت مجازی را حتما مطالعه کنید تا با انواع تبلیغات و مثال های واقعیت مجازی آشنا شوید .

 

 

augmented reality

 

 

گذشته از تبلیغات ، بسیاری از شرکت ها از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آگاهی از برند استفاده می کنند به عنوان مثال دو برند IKIA و Oreal برای بهبود تجربه مشتریان خود از واقعیت مجازی استفاده کردند و به آنها اجازه دادند قبل از خرید محصولات آنها را تجسم کنند.

نیوآ ، فولکس ، استارباکس نمونه هایی دیگر از برند هایی هستند که واقعیت مجازی را در پروژه های دیجیتال مارکتینگ خود با موفقیت اجرا کرده اند . طبق گفتۀ استاتیستا، بازار واقعیت مجازی در 4 سال آینده به بیش از 209 میلیارد دلار خواهد رسید.

5- ویدئو های لایو و استوری ها

در سه سال گذشته ویدئوهای لایو و پخش محتوای زنده ، سریع ترین رشد ترافیکی را به خود اختصاص داده است و از این بابت باید از فیسبوک ، اینستاگرام و یوتیوب تشکر کرد . پخش محتوا به صورت زنده در جذب کاربر و مخاطبان هدف بسیار موثر است زیرا هم رایگان است و هم به سرعت امکان ایجاد محتوا و تعامل با مخاطب را در لحظه فراهم می آورد .

علاوه بر این ویدئوهای لایو و زنده توانایی بیشتری برای به اشتراک گذاری دارند ، مخصوصا اگر مخاطبان ترغیب شوند آن را در استوری و صفحات خود اشتراک گذاری کنند . پخش زنده به مارکترها اجتزه می دهد در سریعترین راه ممکن با مشتریان خود در تعامل باشند ، روابط خود را بهبود ببخشند ، به مخاطبان بیشتری برسند و ترافیک شبکه های اجتماعی خود را بالا ببرند.

6- هوش مصنوعی

تا زمانی که رهبران تکنولوژی جهان مثل گوگل و مایکروسافت و آمازون منابع و برنامه های خود را در جهت گسترش هوش مصنوعی بکار میگیرند این تکنولوژی هر روز فراگیرتر و پیشرفته تر خواهد شد ، هوش مصنوعی به مارکترها این امکان را می دهد تا الگوی احتمالی رفتار آینده مشتریان خود را با استفاده از کانال های متفاوت از قبیل پست مستقیم ، دسترسی به فروش فوق العاده و یا تبلیغات دیجیتال تعیین کنند.

در تجارت الکترونیک 98 درصد مشتریان بیان کردند شخصی سازی نقش بسیار مهمی در قصد خرید آنها داشته است . شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک از Big Data ها برای پیش بینی رفتار خریداران خود برای ایجاد یک تجربه شخصی سازی مانند ارسال تخفیف های سفارشی استفاده می کنند ، بنا به گفته کارشناسان ، هوش مصنوعی در سال 2019  به حوزه های جدیدی نفوذ می کند و بر مشاغلی مانند بانکداری ، امور مالی ، حسابداری و حتی مشاغل آموزشی نیز تاثیر می گذارد .

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *