ایمیل مارکتینگ

مهمترین ویژگی های ایمیل مارکتینگ در سال آینده

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

بیش از بیست سال از عمر ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل می گذرد اما این تکنیک هنوز هم نقش اصلی را در تجارت نوین بازی می کند . در حقیقت این کانال ارتباطی بسیار حائز اهمیت است زیرا بر اساس آخرین تحقیقات و گزارشات به ازای هر 1 دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ 44 دلار درآمد بدست می آید که این امر باعث شده تا ایمیل مارکتینگ به یک ابزار بسیار سودمند تبدیل شود .

ایمیل مارکتینگ به صورت مداوم در حال توسعه است زیرا نمیتوان انتظار داشت با روش ها و محتوای قدیمی مشتریان جدید جذب کرد، باید بدانید چطور تکنیک های بازاریابی سنتی و دیجیتال را باهم ترکیب کنید تا بتوانید توجه مخاطبان هدف را جلب کنید.

ویژگی های کلیدی ایمیل مارکتینگ

بسیاری از مردم متعجب هستند که چرا هنوز در رابطه با ایمیل مارکتینگ صحبت می شود و فکر می کنند این روش مربوط به گذشته بوده و دیگر منسوخ و قدیمی شده است ، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پس به ویژگی های ایمیل مارکتینگ که در زیر آمده است توجه کنید:

 

مزایای ایمیل مارکتینگ

 

مقرون به صرفه

ایمیل مارکتینگ می تواند یک ROI یا نرخ بازگشت سرمایۀ عالی و شگفت انگیزی فراهم کند که سایر ابزارها به سختی می توانند با آن رقابت کنند.

دسترسی

ایمیل به عنوان یک ابزار قانونی در ارتباطات حرفه ای شناخته می شود و در سطح جهان 4 میلیارد نفر از آن استفاده می کنند.

سادگی

دلیل دیگری که ایمیل را بسیار محبوب کرده است ساده بودن استفاده از آن است ، یک فن آوری که به آسانی قابل استفاده است و در سرار جهان گسترش پیدا کرده است

آگاهی از برند

از ایمیل مارکتینگ می توانید برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید و یک پایگاه مشتریان وفادار ایجاد کنید

آنالیز

نتایج کمپین های ایمیل مارکتینگ را می توانید به راحتی تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی های خود را به سرعت تقویت کنید و راه حل های موثر و بهتری پیدا کنید

همانطور که ملاحظه کردید ویژگی های بسیاری برای اینکه ایمیل مارکتینگ را به عنوان یک اولویت در برنامه های دیجیتال مارکتینگ قرار دهد وجود دارد ، در ادامه به تغییراتی که باید برای سال آینده در فرآیند ایمیل مارکتینگ انجام دهید اشاره خواهد شد

تغیرات مهم ایمیل مارکتینگ برای سال آینده

همانطور که می دانید ایمیل مارکتینگ طیف گسترده ای از امکانات را در اختیار کاربران می گذارد بنابراین، نحوۀ استفاده از این امکانات و چگونگی اجرای آنها به طور عمده بستگی به برنامه ریزی و استراتژی های شما خواهد داشت ، با این حال برخی از ترندها برای همه کاربران یکسان است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت

 

ویژگی های ایمیل مارکتینگ

 

 

1- طراحی ساده

اولین تغییر مربوط به طراحی است ، بسیاری از دیجیتال مارکتر ها دوست دارند از محتوای متنی ساده تر به جای خبرنامه های پر از محتوای تصویری استفاده کنند، محتوا سازان می گویند که تصاویر حجیم و سنگین، ایمیل ها را به نقطه ای می رساند که بسیاری از کاربران تمایل به باز کردن آنها ندارند . در چنین شرایطی اکثر مارکتر ها احساس کرده اند باید به سمت محتوای متنی قدیمی برگردند و ایمیل هایی به شیوۀ دیجیتال اما به شکل سنتی تهیه کنند

2- بخش بندی

احتمالا در جریان هستید که بخش بندی به شدت روی نرخ موفقیت تبلیغات ایمیلی تاثیر می گذارد . در سال 2019 بخش بندی یک جهش رو به جلو خواهد داشت و به سمت شخصی سازی بیشتر و فراهم آوردن محتوای مناسب که کاملا منطبق با نیازهای شخصی کاربران باشد حرکت خواهد کرد .

شما باید از آنالیز داده های مربوط به هر مشترک استفاده کنید و با دقت به آنها نزدیک شوید و مطمئن شوید پیام شما با تعاملات قبلی که این فرد با شرکت شما داشته است هنمسو خواهد بود.

3- داستان سرایی

داستان سرایی یا استوری تلینگ، یکی از راه ها کسب نتایج مثبت در ایمیل مارکتینگ محسوب میشود ، اگر تمرکز شما روی پیام های متنی است پس باید داستان هایی که مورد علاقۀ مخاطبان هدف شماست بنویسید . هدف، ایجاد محتوایی با پتانسیل جذب مخاطب و متقاعد کردن آنها برای انجام عملیات مورد نظر شماست.

همچنین داستان سرایی فرصتی برای ایجاد رابطه قوی تر و عمیق تر با مشتریان خواهد بود .

4- بهینه سازی برای موبایل

بیش از نیمی از فعالیت های ایمیلی در دنیا از طریق تلفن همراه و گوشی های موبایل انجام میشود پس این یک امر طبیعی است که ایمیل هایی که برای کاربران میفرستیم با دستگاه آنها سازگاری داشته باشد . این یک فرآیند جدید نیست اما در حال رشد روزافزون است زیرا کاربرد تلفن همراه یک روند افزایشی را دنبال می کند به بیان ساده در محتوای ارسالی شما باید :

تصاویر و ویدئو ها به راحتی قابل مشاهده باشند

یک الگوی سازگار با موبایل داشته باشید

متون را در پاراگراف ها و واحدهای کوچکتر تنظیم کنید

روی CTA ها بیشتر تمرکز کنید و آنها را بزرگتر نمایش دهید 

5- استفاده از تجزیه و تحلیل ها

با ظهور هوش مصنوعی و پیشرفت های علمی ، پیش بینی و شناسایی روند آینده بسیار آسان شده است و می توانید از حجم زیادی از اطلاعات و داده ها برای شناسایی نیاز های مخاطبین هدف بهره برداری کنید . با انجام این کار شما به مخاطبین خود این امکان را می دهید که قبل از جستجو برای محتوای مورد نظرشان آنها را در اختیار داشته باشند . این بهترین تاکتیک برای اینست که بزرگترین رقبای خود را از میدان به در کنید .

6- اطمینان از حفاظت داده ها

آخرین توصیه اینکه محافظت اطلاعات را برای مخاطبان تضمین کنید اینکار باعث حفظ اعتبار حرفه ای تان خواهد شد . بنابراین توصیه میکنیم مخاطبان و مشترکین خود را در مورد تمام اخبار امنیتی مطلع نگه دارید تا آنها با استفاده از خدمات شما احساس امنیت و راحتی کنند

 

 

ایمیل مارکتینگ

 

 

حرف آخر

ممکن است ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ باشد اما مطمئنا منسوخ شده نیست و برعکس هنوز هم قدرت بسیاری در پیشرفت کسب و کار شما دارد ، پس بهتر است برای ترند های آیندۀ این ابزار آماده باشید .

تهیه و تنظیم : نوید مظاهری – رسانه بازاریابی دیجیتال ایران

Follow by Email
FACEBOOK
LinkedIn

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *